BİRİNCİBÖLÜM Amaç,Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 –(1) Bu Yönetmeliğin amacı; okullara alınacak öğrencilerde, EmniyetTeşkilatı kadrolarına yapılacak ilk atamalarda, öğrencilikten veya memuriyettenayrıldıktan sonra yeniden öğrenciliğe veya memuriyete geri dönüşlerde,Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarına açıktanyapılan atamalarda ve naklen atamalarda, öğrencilikte veya memuriyettehastalanma durumlarında, malullük ve vazife malullüğünde, vazife malulüolarak çalışmaya devam etme durumunda ve hizmet sınıfı değişikliklerindearanacak sağlık şartlarına ilişkin usul ve esasları belirlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1)Bu Yönetmelik; okullara öğrenci alımında, öğrencilikte, Emniyet Teşkilatıkadrolarına yapılacak ilk atamalarda, öğrencilikten veya memuriyettenayrıldıktan sonra yeniden öğrenciliğe veya memuriyete geri dönüşlerde,Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarına yapılanaçıktan atamalarda ve naklen atamalarda, memuriyette, malullük ve vazifemalullüğünde, vazife malulü olarak çalışmaya devam etme durumunda, hizmetsınıfı değişikliklerinde aranacak sağlık şartlarını, giriş raporu ve sondurum-dilim belirtir sağlık kurulu raporu alınmasını, bu raporlarınayrıntılarını ve bu raporlara göre yapılacak işlemlere ilişkin hususlarıkapsar. Dayanak MADDE 3 –(1) Bu Yönetmelik; 4/6/1937 tarihli ve 3201 sayılı Emniyet TeşkilatKanununun 4 üncü maddesine, 25/4/2001 tarihli ve 4652 sayılı Polis Yüksek ÖğretimKanununun 30 uncu maddesine, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı DevletMemurları Kanununun 48 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Daire Başkanı:Emniyet Genel Müdürlüğü (Değişik ibare:RG-18/3/2021-31427) SosyalHizmetler ve Sağlık Daire Başkanını, b) DaireBaşkanlığı: Emniyet Genel Müdürlüğü (Değişik ibare:RG-18/3/2021-31427) SosyalHizmetler ve Sağlık Daire Başkanlığını, c) Genel Müdür:Emniyet Genel Müdürünü, ç) Genel Müdürlük:Emniyet Genel Müdürlüğünü, d) Giriş raporu:Tam teşekküllü hastaneler tarafından düzenlenen, içeriği bu YönetmeliğinEK-1 kısmında tanımlanan, Emniyet Teşkilatına alınacak öğrenciler vememurlar hakkında düzenlenmesi zorunlu olan sağlık kurulu raporunu, e) Hizmet sınıfları:657 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinde sayılan hizmet sınıflarından EmniyetTeşkilatı kadrolarında görev yapanlar ile 4652 sayılı Kanunda belirtilenakademik personeli, f) İdari polis:Vazife malulü olarak çalışmaya devam eden Emniyet Hizmetleri Sınıfıpersonelini, g) Okul: EmniyetTeşkilatının amir ve memur ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuş olanpolis eğitim-öğretim kurumlarını, ğ) Öğrenci: Girişraporları, Daire Başkanlığınca “Öğrenci Olur” şeklinde onaylanan öğrenciadaylarından, okullara kesin kaydı yapılanları, h) Öğrenci adayı:Okullara girmeye hak kazanılmasından itibaren, giriş raporlarının DaireBaşkanlığınca “Öğrenci Olur” şeklinde onaylanmasına kadar geçen süredekiadayları, ı) Polis Amiri:3201 sayılı Kanunun 55 inci maddesinde sayılan personeli, i) Sağlık bilgiformu: Bu Yönetmeliğin EK-2 kısmında yer alan, ön sağlık kontrolkomisyonunda adaylara doldurtulması gereken formu, j) Sağlık Dosyası:Öğrenciler ve memurlar için okula veya memurluğa girişten itibaren tutulan,giriş raporu ve sağlık bilgi formu dâhil olmak üzere, sağlık durumları vetedavileri ile ilgili düzenlenen belgelerin tamamını kapsayan,öğrencilikten itibaren takip edilen, atanmaları halinde de kadrolarınınbulunduğu birimlerce takip edilen, yazılı bilgi ve belgeler olarak tutulanveya bilgisayar ortamında tutulan dosyayı, k) SağlıkKomisyonu: Daire Başkanına bağlı olarak görev yapmak üzere, DaireBaşkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile kurulan komisyonu, l) Sağlıkşartları: Hastalıkların ve yaralanmaların vücuttaki seyrinde geçirdiğisafhalarına ve bıraktığı sekellerin derecelerine göre EK-3’te belirtilenhastalık branşlarının sınıflandırılmasındaki A, B, C, D, E dilimlerindekisağlık durumlarını, m) Tam teşekküllühastane: Giriş raporundaki branşlarda uzman hekimi bulunan, gereklilaboratuvar testleri ile gerekli radyolojik ve görüntüleme yöntemleriniuygulayabilen, organ ve sistem fonksiyonlarının tespitinde kullanılanfonksiyon tespit yöntemlerini uygulama kapasitesi olan veya her branşa aitkliniği olmasa bile özel branşlar için kurulan ve Sağlık Bakanlığıncasağlık kurulu raporu düzenleme yetkisi verilen devlet hastanelerini, devleteğitim ve araştırma hastanelerini ve üniversitelere bağlı hastaneleri (özelhastaneler ile özel veya vakıf üniversitelerine bağlı hastaneler hariç), ifade eder. İKİNCİBÖLÜM ÖğrenciAdaylarında Aranacak Sağlık Şartları ile Öğrenci Raporlarınınve Sağlık Durumlarının Değerlendirilmesi Okullaraalınacak öğrenci adaylarında aranacak sağlık şartları MADDE 5 –(1) (Değişik cümle:RG-29/9/2019-30903) Okullara alınacak öğrenciadayları için giriş raporu aldırılır ve öğrenci adayları A dilimi sağlıkşartlarına uygun olmak zorundadırlar. Bu Yönetmelikte bire bir karşılığıolmayan durumlarda, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi gereği, öğrenciadayının muayenesini yapan hastane sağlık kurulu doktorları, kişininhastalığının uygun olabileceği dilim hakkında karar verir. B-C-D-Edilimlerinde geçen hastalığı olanlar veya 21 inci madde gereğideğerlendirildiğinde hastalıklarının B-C-D-E dilimlerine uyduğuna, Adilimine uymadığına karar verilenler öğrenci olamazlar. Yabancı uyrukluöğrencilerde aranacak sağlık şartları MADDE 6 –(1) Geçici süreliğine eğitim almak üzere Polis Amirleri Eğitim MerkeziMüdürlüğüne gelen öğrenciler hariç, lisans programına alınacak yabancıuyruklu öğrencilerde, ilgili ülkelerle yapılacak mutabakat uyarınca girişraporu aldırılır. Bu öğrenciler tüm branşlar için en az C dilimi sağlıkşartlarına, enfeksiyon hastalıkları açısından A dilimi sağlık şartlarına uygunolmak zorundadır. (2) Geçicisüreliğine eğitim almak üzere gelen yabancı uyruklu öğrencilerinkayıtlarının yapılmasından önce tam teşekküllü hastanelerden, enfeksiyonhastalıkları açısından tam ve sağlam olduklarını belirtir sağlık kuruluraporu istenir. Öğrenciadaylarının giriş raporlarının tam teşekküllü hastaneler tarafındandüzenlenmesi MADDE 7 –(1) Öğrenci adayları için düzenlenecek giriş raporları, okulların denetimve gözetiminde tam teşekküllü hastanelerden aldırılır. (2) Tam teşekküllühastaneler, giriş raporlarını bu Yönetmeliğe uygun olarak düzenler ve buraporların düzenlenmesinde aşağıdaki hususlara uyarlar: a) Aday, mevcutsağlık durumu ile değerlendirilir. Tedavi veya operasyonla düzelebilenpatolojilerin, adaylıktan önce düzeltilmiş olması gerekmektedir. Bu türtedavi ve operasyonlar için muayene tarihinden sonra hiçbir şekilde süreverilemez. b) Giriş raporu,EK-1’de belirtilen bölümleri içerir ve bu bölümler eksiksiz doldurulur. c) Asıl kişilerinmuayene olduğunun denetlenmesi ve kimlik tespiti amacıyla rapor üzerindeadayın kimlik bilgileri, son altı ay içinde çekilmiş onaylı fotoğrafı veadayı hastaneye sevk eden makamın onayı bulunur. ç) Giriş raporunungeneli için ve ilgili her branş için ayrılmış bölümlerin tarih ve sıra nohaneleri, ilgili her branş için doktor kaşe ve imzaları, hastane sağlıkkurulu bölümünün kaşe ve imzaları eksiksiz olarak doldurulur. d) EK-1’debelirtilmiş olan laboratuvar testlerinin, görüntüleme yöntemlerinin, organve sistem fonksiyonlarının tespitinde kullanılan fonksiyon tespityöntemlerinin sonuçları ve tüm branşlar için ilgili uzman doktorun ihtiyaçduyduğu ek test ve yöntemlerin sonuçları ile muayene sonuçları raporüzerinde ilgili bölümlere yazılır. e) (Değişik:RG-18/3/2021-31427)Teşhis ve karar haneleri boş bırakılamaz. Teşhis hanesine; tespit edilentüm hastalıklar ve sağlık sorunları yazılır, hastalığı veya sağlık sorunuolmayanlar için teşhis hanesine “Sağlam” yazılır. f) (Değişik:RG-18/3/2021-31427)Karar hanesine; hastalığı veya sağlık sorunu olmayanlar için “Sağlam”yazılır, bir hastalık veya sağlık sorunu tespit edilmesi halinde,hastalığın veya sağlık sorununun hangi dilimde olduğu yazılır. Laboratuvarve diğer test yöntemlerinin sonuçları, muayene bulgu ve sonuçları ileteşhis, dilim ve karar arasında çelişki olamaz. g) (Ek:RG-29/9/2019-30903)Giriş raporunda bulunan Hastane Sağlık Kurulu onay kısmında hangi branşhekimlerinin onayının bulunacağı Hastane Sağlık Kurulu veya HastaneYönetimi tarafından belirlenir, kişide tespit edilen hastalıklar veyasakatlıklar, bu uzmanlık dallarının dışında ise ilgili branşların uzmanhekimlerinin de giriş raporunun onay kısmında onaylarının bulunmasışarttır. Sağlık Kurulunda bulunan hekimler birbirlerinin yerine kararveremezler. Öğrenciadaylarının giriş raporlarının okullarca incelenmesi MADDE 8 –(1) Öğrenci adayları için düzenlenen giriş raporları, öncelikle okullartarafından 7 nci maddede belirtilen esaslar ve maddi hatalar bakımındanusule uygunluğu yönünden incelenir. Okul tarafından yapılan bu incelemedeeksiklik tespit edilmesi halinde, rapor aynı hastaneye iade edilir veeksiklikleri tamamlattırılır. (2) EK-1’detanımlanan şekle uygun hale getirilmiş giriş raporlarının "usulenincelenmiştir" bölümü, adayı sevk eden okul tarafından onaylanır. (3) Eksikliklerigiderilmemiş, adayı sevk eden okul tarafından "usulenincelenmiştir" onayı yapılmamış olan raporlar, sağlık komisyonundaincelemeye tabi tutulmaz. Öğrenciadaylarının giriş raporlarının Daire Başkanlığına gönderilmesi MADDE 9 –(1) Öğrenci adayı, sağlık bilgi formunu doğru olarak doldurmak ve sağlıkgeçmişine ait tüm raporları okula bildirmek zorundadır. Öğrenci adayınıngeçirdiği hastalıklarına veya ameliyatlarına dair raporlar, askerlikleilgili hava değişimi raporları, “askerliğe elverişli değildir” kararlıraporları, daha önce öğrenci adaylığına başvurarak işlemlerini yarıdabırakanlara ve sağlık nedeniyle elenenlere ait tüm belgeler ile öğrenciadayının sağlık geçmişine ait diğer raporlar okul tarafından girişraporlarına ilave edilerek Daire Başkanlığına gönderilir. Öğrenciadaylarının giriş raporlarının ve diğer belgelerinin sağlık komisyonuncaincelenmesi MADDE 10 –(1) Öğrenci adaylarına ait giriş raporları ve sağlıkla ilgili diğerbelgeleri, sağlık komisyonu tarafından incelenir. Bu inceleme sonucunda;rapordaki laboratuvar ve diğer test yöntemlerinin sonuçları, muayene bulguve sonuçları ile teşhis, dilim ve karar arasında çelişki olmayandurumlarda, öğrenci adayı hakkında tek raporla, “Öğrenci Olur” veya“Öğrenci Olamaz” şeklinde kesin karar verilebilir. (2) Bulgu, teşhisve dilim yönünden, verilen kararın bu Yönetmelik hükümlerine uygunolmadığının tespiti halinde; rapor aynı hastaneye iade edilebilir veyaöğrenci adayı başka bir tam teşekküllü hastaneye bulgu, teşhis, dilim vekarar ile ilgili sağlık kurulu raporu aldırılmak üzere sevk edilebilir.Sevk edilen hastaneden alınan sağlık kurulu raporundaki veya iade dönüşügelen giriş raporundaki bulgu, teşhis, dilim ve karara göre öğrenci olupolamayacağına karar verilir. Çelişkili durum devam ediyorsa, giriş raporuveya danışman hastane raporu aynı hastaneye iade edilebilir veya öğrenciadayı hakkında netlik oluşana kadar 19 uncu maddede belirtilen danışmanhastanelerin görüşüne başvurulabilir. Bulgu, teşhis, dilim ve kararyönünden bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan sağlık kurulu raporuna görekarar verilir. (3) Sağlıkkomisyonunun gerekli gördüğü durumlarda, öğrenci adayı Daire Başkanlığınaçağrılarak, sağlık komisyonunca değerlendirilir. Daire Başkanlığınaçağırılan öğrenci adayının, tebliğ tarihinden itibaren 3 iş günü içerisindesağlık komisyonuna gelmesi şarttır. Bu değerlendirme sonucunda veya hiççağırılmadan hastanelere sevk edilenler, aynı ilde sevk edildi ise, tebliğtarihini takip eden bir sonraki mesai günü bitimine kadar, il dışına sevkedildi ise tebliğ tarihinden itibaren en geç üç iş günü içerisinde sevkolunan hastaneye müracaat etmek zorundadırlar. Hastanelere müracaat etmeyenveya müracaat etmelerine rağmen işlemlerini yarıda bırakarak ayrılanöğrenci adaylarının, adaylık hakları okul yönetimince sona erdirilir. (4) Öğrenci adayıhakkındaki kesin karar, inceleme tarihindeki mevcut sağlık durumuna göreverilir. Tedavi veya operasyonla düzelebilen patolojilerin adaylıktan öncedüzeltilmiş olması gerekmektedir. Bu tür tedavi ve operasyonlar içininceleme tarihinden sonra hiçbir şekilde süre verilemez. Öğrenci adayıhakkındaki “Öğrenci Olur” veya “Öğrenci Olamaz” şeklindeki nihai kararlarsağlık komisyonu tarafından verilir. (5) Sağlıkkomisyonu tarafından yapılan değerlendirme sonuçları, Daire Başkanlığıtarafından ilgili birimlere bildirilir. Öğrencilerinsağlık durumlarının değerlendirilmesi ve sağlık dosyası oluşturulması MADDE 11 –(1) Öğrencilerin sağlık durumlarının takibi ve okullardaki koruyucu hekimlikhizmetleri, okuldaki veya il emniyet müdürlüğündeki kurum tabipliklerinceyapılır. Bu birimlerde hekim bulunmadığı takdirde il sağlık müdürlüğündenhekim talep edilir. (2) Her öğrenciiçin okulu tarafından sağlık dosyası oluşturulur. Bu dosyada; kan grubu,baskın kullanılan el, ilaç ve benzeri alerjileri belirtilen belgeler ilesağlık bilgi formu, giriş raporu, sağlık raporları, geçirilmiş olanhastalıklara ve tedavilere ait belgeler bulunur. (3) Öğrenci içinoluşturulan bu sağlık dosyasında; kişinin sağlık geçmişini tanımlayan bütünevraklar, sağlık durumları ile ilgili taleplerini belirten dilekçeler veyabirim amirinin, kişinin sağlık durumu ile ilgili değerlendirmelerini içerenbelgeler ve bu konularla ilgili Daire Başkanlığından gelen cevabi yazılarda muhafaza edilir. Sağlık durumu takip edilecek öğrencinin sağlık dosyasıatandığı birime gönderilir. (4) Okullarda hereğitim-öğretim yılı başında, o yıl kayıt olan öğrenciler hariç diğeröğrencilerin sağlık durumlarının anamnez ve fizik muayene ile geneldeğerlendirmesi kurum tabipliklerince yapılır. Kurum tabipliği bulunmayanbirimlerde il sağlık müdürlüğünden hekim talep edilir. (5) Öğrencilerin hastalık, kaza, yaralanma ve diğer nedenlerden dolayıaldıkları raporlar, okul kurum tabipliklerine veya İl Emniyet Müdürlüğükurum tabipliklerine incelettirilir. Bu birimlerde hekim yoksa ilgiliraporlar il sağlık müdürlüğüne incelettirilir. Tüm branşlar için C-D-Edilimi sağlık şartlarını, psikiyatrik hastalıklar için B-C-D-E dilimisağlık şartlarını taşıdığı kanaati oluşan öğrencilere bu Yönetmelikhükümlerine uygun şekilde son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporualdırılır. (Ek cümle:RG-18/3/2021-31427) Öğrenci hakkında düzenlenmişherhangi bir rapor bulunmasa dahi, sağlık komisyonunun veya idarenin lüzumgörmesi halinde, öğrenci tam teşekküllü hastanelere sevk edilerek, buYönetmelik hükümlerine uygun şekilde son durum ve dilim belirtir sağlıkkurulu raporu aldırılır. (6) Aldırılan buraporlardan; tüm branşlar için C-D-E dilimi, psikiyatrik hastalıklar içinB-C-D-E dilimi sağlık şartlarını taşıyanların raporları sağlık dosyasınailave edilerek Daire Başkanlığına gönderilir. Sağlık komisyonunda,öğrencilerin son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporları ve sağlıkdosyaları incelenir. A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlara,“öğrenciliğe devam eder”, D-E dilimi sağlık şartlarını taşıyanlara ise“öğrenciliğe devam edemez” kararı verilir. (7) Psikiyatrikhastalıklar açısından C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar öğrenciliğedevam edemezler. (8) Psikiyatrikrahatsızlıklar hariç, D dilimi sağlık şartlarını taşıyan öğrencilerdenisteyenler, Emniyet Teşkilatında Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında uygunbir hizmet sınıfına atanırlar. E dilimi sağlık şartlarını taşıyanöğrenciler ile psikiyatrik rahatsızlık nedeniyle okullardan ilişiğikesilenler Emniyet Teşkilatında Devlet memurluğuna atanamazlar. ÜÇÜNCÜBÖLÜM DevletMemurluğuna Geçişte Aranacak Sağlık Şartları ile Memur Raporlarınınve Sağlık Durumlarının Değerlendirilmesi Devlet memurluğunailk giriş ve naklen atamalarda giriş raporu aldırma MADDE 12 –(1) (Değişik:RG-18/3/2021-31427) Çarşı ve mahalle bekçisiadaylarının Devlet memurluğuna ilk girişlerinde, Emniyet Hizmetleri Sınıfıdışında kalan diğer hizmet sınıflarına açıktan yapılan atamalarda ve naklenatamalarda, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B)bendine göre sözleşmeli personel alımında, her ne sebeple olursa olsunöğrencilikten veya Devlet memurluğundan altı aydan uzun süreli ayrıldıktansonra tekrar dönüşlerde, giriş raporu aldırılır ve Daire Başkanlığınagönderilir. Bu raporlar, tam teşekküllü hastaneler tarafından, 7 ncimaddenin ikinci fıkrası hükümlerine göre düzenlenir. (2) Öğrenciliktenaltı aydan uzun süreli ayrıldıktan sonra tekrar dönüşlerde aldırılan girişraporlarına, 11 inci madde hükümlerine göre işlem yapılır. Devletmemurluğundan altı aydan uzun süreli ayrıldıktan sonra geri dönüşlerde veyaDevlet memurluğuna ilk girişlerde aldırılan giriş raporları hakkında 13üncü madde hükümlerine göre işlem yapılır. (3) (Değişik:RG-18/3/2021-31427)Okullarda; öğrenciliğe girişte aldırılan giriş raporları eğitim-öğretimsüresince öğrencilerin sağlık durumlarında öğrenciliğe devam etmeye vememuriyete girişe engel bir değişiklik oluşmaması halinde, memuriyete girişraporu olarak kabul edilir. Mezuniyete kadar ilgililerin sağlıkdurumlarında değişiklik olması halinde, 11 inci madde hükümlerine göreişlem yapılır. Devletmemurluğuna ilk giriş ve naklen atamalarda aranacak sağlık şartları vealdırılan giriş raporlarının değerlendirilmesi MADDE 13 –(1) 12 nci madde gereğince aldırılan giriş raporları, raporu aldıran birimtarafından usule uygunluğu yönünden incelenir. Bu incelemede, 7 nci maddedebelirtilen esaslar aranır. (Mülga üçüncü cümle:RG-18/3/2021-31427)Adayı hastaneye sevk eden birim tarafından incelenen ve eksikliklerigiderilen raporlar Daire Başkanlığına gönderilir. (2) Eksikliklerigiderilmemiş, adayı sevk eden birim tarafından "usulenincelenmiştir" onayı yapılmamış olan raporlar, sağlık komisyonundaincelemeye tabi tutulmaz. (3) Sağlıkkomisyonunda, giriş raporları incelenip karara bağlanır ve yapılacakişlemlere esas olmak üzere ilgili birimlere gönderilir. (4) (Değişik:RG-18/3/2021-31427)Okullardan mezun olarak Devlet memurluğuna ilk girişlerde; a) Öğrenciliksürecinde sağlık sorunu olmayanlar Emniyet Hizmetleri Sınıfına atanmaya hakkazanırlar. b) Öğrenciliksürecinde sağlık sorunu olup da 11 inci madde hükümlerine göre haklarındasağlık komisyonu tarafından “öğrenciliğe devam eder” kararı verilenlerEmniyet Hizmetleri Sınıfına atanmaya hak kazanırlar. c) Öğrenciliksürecinde sağlık sorunu olup da 11 inci madde hükümlerine göre haklarındasağlık komisyonu tarafından “öğrenciliğe devam edemez” kararı verilenlerEmniyet Hizmetleri Sınıfına atanamazlar. Bu durumdaki öğrenciler için 11inci madde hükümlerine göre işlem yapılır. (5) EmniyetHizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarına açıktan yapılanatamalarda ve naklen atamalarda, A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlarDevlet memuru olarak atanmaya hak kazanırlar. Psikiyatrik hastalıklaraçısından C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar ile tüm branşlar için D veE dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar Emniyet Teşkilatında devletmemurluğuna atanamazlar. (6) (Ek:RG-29/9/2019-30903)Emniyet Hizmetleri Sınıfından ayrıldıktan sonra geri dönüşlerde, A-B-Cdilimi sağlık şartlarını taşıyanlar, Emniyet Hizmetleri Sınıfına atanmayahak kazanırlar. D dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar Emniyet HizmetleriSınıfına atanamazlar, istekleri halinde Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışındabaşka bir hizmet sınıfına atanmaya hak kazanırlar. Tüm branşlar için Edilimi sağlık şartlarını taşıyanlar, Emniyet Teşkilatında devletmemurluğuna atanamazlar. (7) (Ek:RG-29/9/2019-30903)Engelli personel olarak Emniyet Teşkilatına ataması yapılacak olanlarda,psikiyatrik hastalıklar açısından engel oranı bulunanlar EmniyetTeşkilatında devlet memurluğuna atanamazlar. EmniyetTeşkilatına geri dönme ve Emniyet Hizmetleri Sınıfına yeniden geçiş MADDE 14 –(1) Emniyet Teşkilatından ayrılanlardan, altı aydan sonra yeniden mesleğedönecek olanlar, sağlık durumlarını giriş raporu ile belgelemekzorundadırlar. Bu durumda olanlar için 13 üncü maddede belirlenen sağlıkşartları aranır. 6 aydan önce dönecek olanlara giriş raporu aldırılmaz. (2) Rahatsızlığısebebiyle (psikiyatrik rahatsızlıklar hariç) hakkında bu Yönetmelikhükümlerine göre hizmet sınıfı değişikliği yapılan veya malul olan EmniyetHizmetleri Sınıfı personelden; rahatsızlığının düzeldiği gerekçesiyleEmniyet Hizmetleri Sınıfına geri dönmek isteyenlerde, sınıf değişikliğitarihinden itibaren iki yıl içinde müracaatları halinde, 13 üncü maddedeEmniyet Hizmetleri Sınıfı için belirtilen sağlık şartları aranır. (3) Psikiyatrikhastalıklar nedeniyle malul olan veya hizmet sınıfı değişen personel,Emniyet Hizmetleri Sınıfına geri dönemez. Personelinsağlık durumlarının değerlendirilmesi ve sağlık dosyası oluşturulması MADDE 15 –(1) Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarınaatananlar için atandıkları birim tarafından sağlık dosyası oluşturulur.Emniyet Hizmetleri Sınıfına atananlar için okullarda oluşturulan sağlıkdosyası kullanılır. Personel için oluşturulan bu sağlık dosyasında; girişraporları, kişinin sağlık geçmişini tanımlayan tüm evraklar, sağlıkdurumları ile ilgili taleplerini belirten dilekçeler veya birim amirinin,kişinin sağlık durumu ile ilgili değerlendirmelerini içeren belgeler ve bukonularla ilgili Daire Başkanlığından gelen cevabi yazılar da muhafazaedilir. Sağlık durumu takip edilecek personelin sağlık dosyası atandığıbirime gönderilir. (2) (Değişikcümle:RG-29/9/2019-30903) Personelin almış olduğu sağlık kurulu raporuşeklinde düzenlenmiş istirahat raporları Emniyet Teşkilatında görevlihekimlerce incelenir. Bu birimlerde hekim yoksa ilgili raporlar il sağlıkmüdürlüğüne incelettirilir. Hekim tarafından yapılan incelemede; a) Rapordaki tanıiçin verilen istirahat süresinin uygunluğu değerlendirilir. b) EmniyetHizmetleri Sınıfında, C-D-E dilimi sağlık şartlarını, diğer hizmet sınıflarındaD ve E dilimi sağlık şartlarını, tüm hizmet sınıflarında psikiyatrikhastalıklarda B-C-D-E dilimi sağlık şartlarını taşıdığı kanaati oluşanpersonelin birimlerine, kişi hakkında EK-3'e göre son durum ve dilimbelirtir sağlık kurulu raporu aldırılması gerektiği bilgisi verilir. (3) Sağlıkkomisyonunun veya idarenin lüzum görmesi halinde ya da personelin kendiisteğiyle birimine müracaatı halinde, kişi tam teşekküllü hastanelere sevkedilerek, EK-3'e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporualdırılır. Bu raporlar, kişilerin tedavi ve istirahat haklarının bitiminde,sağlık yönünden son durumlarının tespiti için aldırılır. İstirahat raporudevam eden memur, kendisi istemediği sürece, EK-3’e göre son durum ve dilimbelirtir sağlık kurulu raporu aldırılmak üzere sevk edilemez. (4) Personel,sağlık komisyonunca veya idarece sevk edildiğinde; aynı il içinde sevkedilmiş ise bir sonraki mesai günü bitimine kadar, il dışına sevk edilmişise en geç üç iş günü içerisinde sevk edildiği hastaneye müracaat etmekzorundadır. Müracaat etmeyenler hakkında 20 nci madde hükümleri uygulanır. (5) Aldırılan sondurum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporları, personelin bağlı bulunduğubirim tarafından incelenir, yapılan bu incelemede; a) EmniyetHizmetleri Sınıfında A ve B dilimi sağlık şartlarını, diğer hizmetsınıflarında A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıdığı sağlık kurulu raporuile tespit edilenlerin raporları Daire Başkanlığına gönderilmez,çalıştıkları yerin personel birimlerindeki sağlık dosyalarında muhafazaedilir. b) EmniyetHizmetleri Sınıfında C-D-E dilimi sağlık şartlarını, diğer hizmetsınıflarında D-E dilimi sağlık şartlarını taşıdığı sağlık kurulu raporu iletespit edilenlerin sağlık dosyaları, tüm hizmet sınıfları için psikiyatrikhastalığı olanlarda B-C-D-E dilimi sağlık şartlarını taşıdığı sağlık kuruluraporu ile tespit edilenlerin sağlık dosyaları Daire Başkanlığınagönderilir. Bu raporlarla birlikte kişilerin bir talebi veya amirlerin kişihakkında bir tespiti varsa, açıklayıcı bir dilekçe veya rapor halindesağlık dosyasına eklenerek gönderilir. c) Sağlıkkomisyonu, sağlık dosyasının tamamına göre karar verir. Çelişkilidurumlarda, sağlık komisyonu, rapordaki teşhisin öneminden dolayı,rapordaki eksikliklerden dolayı veya gerekli gördüğü hallerde personeli,Daire Başkanlığına çağırabilir, raporu aynı hastaneye iade edebilir,danışman hastanelerden yeniden son durum ve dilim belirtir sağlık kuruluraporu aldırabilir veya sağlık dosyasının gereği olan diğer işlemleriyapabilir. Çelişkili durum giderilene kadar bu işlemler tekrarlanır.Gelecek sağlık kurulu raporlarına ve sağlık dosyasının tamamına göre kararverilir. (6) Personelinkadrolarının bulunduğu birimlerle yazışmaları Daire Başkanlığıncayürütülür. DÖRDÜNCÜBÖLÜM SağlıkŞartlarına Göre Çalışma ve Vazife Malullüğü EmniyetTeşkilatında Devlet memurluğuna atandıktan sonra sağlık şartlarına göreçalışma MADDE 16 –(1) Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışan polis amirleri dışındakipersonelden; a) Sağlık kuruluraporuna göre, A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenler,aynı hizmet sınıfında çalışmaya devam ederler. b) D dilimi sağlıkşartlarını taşıdıkları tespit edilenler Emniyet Hizmetleri Sınıfındaçalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve sağlıkdosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte, maluliyet veya hizmetsınıfı değişikliği yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal GüvenlikKurumuna gönderilir. (2) EmniyetHizmetleri Sınıfında çalışan polis amiri personelden; a) Sağlık kurulu raporunagöre, A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenler aynıhizmet sınıfında çalışmaya devam ederler. b) (Değişik:RG-29/9/2019-30903)Psikiyatrik hastalıklar hariç, D dilimi sağlık şartlarını taşıdıklarıtespit edilen polis amiri personel hakkında sağlık komisyonunca kararverilir, gerek duyulması halinde birim amirlerinden kişinin görevini yapıpyapamadığına dair rapor istenir. c) Psikiyatrikhastalıklar hariç, D dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenpolis amiri personelin, talep etmeleri durumunda sağlık kurulu raporları vesağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte maluliyet veyahizmet sınıfı değişikliği yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere SosyalGüvenlik Kurumuna gönderilir. ç) Psikiyatrikhastalıklar yönünden D dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenpolis amiri personel Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışamaz. Bu durumdaolanların sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunungörüşü ile birlikte maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönündengerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir. (3) EmniyetHizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarında çalışanpersonelden; a) Sağlık kuruluraporuna göre, A-B-C-D dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespitedilenler, aynı hizmet sınıfında çalışmaya devam ederler. b) D dilimi sağlıkşartlarını taşıyanlardan, talep edenlerin veya birim amirleri tarafından“kişinin görevini yapamadığına dair” bir değerlendirme bulunanların sağlıkkurulu raporları ve sağlık dosyaları sağlık komisyonunca incelenir. Sağlıkkomisyonu tarafından, bulunduğu görevde çalışamayacağına karar verilenlerEmniyet Teşkilatında çalışmaya devam edemezler. Bu durumda olanların sağlıkkurulu raporları ve sağlık dosyaları, maluliyet yönünden gerekli işlemleryapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir. c) (Değişik:RG-29/9/2019-30903)Psikiyatrik hastalıkları nedeniyle D dilimi sağlık şartlarınıtaşıyanlardan, zaman içerisinde hastalığı nedeniyle görevlerinisürdüremeyen, hizmetlerinden yararlanılamayan, iş güvenliğini bozan veyaetrafına tehlike arz edenlerin durumu hakkında sağlık komisyonunca kararverilir, gerek duyulması halinde birim amirlerinden kişinin görevini yapıpyapamadığına, etrafına tehlike arz edecek şekilde iş güvenliğini bozupbozmadığına dair rapor istenir. Sağlık dosyası sağlık komisyonuncadeğerlendirilir. Sağlık komisyonu tarafından bulunduğu görevdeçalışabileceklerine karar verilenler, aynı hizmet sınıfında çalışmaya devamederler. Bulunduğu görevde çalışamayacağına karar verilenler, EmniyetTeşkilatında çalışmaya devam edemezler. Bu durumda olanların sağlık kuruluraporları ve sağlık dosyaları maluliyet yönünden gerekli işlemler yapılmaküzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir. (4) EmniyetTeşkilatında, bütün hizmet sınıflarında görev yapan personelden; sağlıkkurulu raporuna göre, E dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespitedilenler hiçbir hizmet sınıfında çalışamazlar. Bu durumda olanların sağlıkkurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ilebirlikte, maluliyet yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere SosyalGüvenlik Kurumuna gönderilir. (5) Sağlıkkomisyonunda, kişilerin tüm sağlık dosyaları ve EK-3’e göre aldırılan sondurum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporları incelenir. Bu incelemede; a) C dilimi sağlıkşartlarını taşıyan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personel, hastalıklarınınciddiyeti değerlendirilerek, birimlerinin faal görevleri dışında kalandiğer görevlerde çalıştırılabilir ve bu personel için hastalıklarınınciddiyetine göre farklı çalışma durumları belirlenebilir. Bu çalışmadurumları, kişilerin hastalıklarının veya sakatlıklarının tedavi veiyileşme süreçlerine yardımcı olmak ve mevcut durumlarının daha dakötüleşmesini engellemek için belirlenir. b) Personelin bukapsamda ne kadar süre ile çalıştırılacağı, hastalığının veya sakatlığınınciddiyeti değerlendirilerek sağlık komisyonu tarafından belirlenir. c) Az faalçalışmasına karar verilen personelin birimlerindeki faal ve faal olmayangörev ayrımı/tanımı birim amirince ve Personel Dairesi Başkanlığıncayapılır. Vazifemalullüğü, vazife malulü olarak çalışmaya devam etme ve idari polislik MADDE 17 –(1) Emniyet Teşkilatında bütün hizmet sınıflarında görev yapan personelden; a) Görevlerisırasında veya görevlerinden dolayı uğradıkları kaza veya saldırı sebebiyleya da görevin sebep ve tesiri ile yaralanan veya sakat kalanlar ile EmniyetTeşkilatında bütün hizmet sınıflarında görev yapmakta iken fiili askerlikgörevini ifa etmek üzere aylıksız izne ayrılanlardan, askerlik hizmetiniifa ederken görevin sebep ve tesiri ile yaralanan veya sakat kalanpersonelin tedavileri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 incimaddesi hükümlerine göre sağlanır. b) Bu kapsamdakipersonelin vazife malullüğü talebi olması durumunda; bu Yönetmelikhükümlerine uygun olacak şekilde alınmış olan son durum ve dilim belirtirsağlık kurulu raporları ile birlikte tüm sağlık dosyaları sağlıkkomisyonunca incelenir. Bütün hizmet sınıfları için C, D ve E dilimi sağlıkşartlarını taşıyanların sağlık dosyaları, değerlendirilmek ve kararabağlanmak üzere Personel Dairesi Başkanlığı aracılığı ile Sosyal GüvenlikKurumuna gönderilir. (2) SosyalGüvenlik Kurumu tarafından vazife malullüğüne karar verilenlerden, vazifemalulü olarak çalışmaya devam edenler birimlerinin faal görevleri dışındakalan diğer görevlerde sivil olarak çalıştırılır. (3) SosyalGüvenlik Kurumunca vazife malullüğü ile birlikte vazife malulü olarakçalışmaya devam edebileceğine karar verilenlerin talepleri halinde; EmniyetHizmetleri Sınıfı personel idari polisliğe veya durumlarına uygunkadrolara, Emniyet Hizmetleri Sınıfı harici diğer hizmet sınıflarındakipersonel ise durumlarına uygun kadrolara Genel Müdür onayı ileaktarılırlar. Psikiyatrik hastalıklar açısından D dilim sağlık şartlarını,tüm branşlar için E dilimi sağlık şartlarını taşıyan Emniyet HizmetleriSınıfı personel idari polisliğe aktarılamaz. BEŞİNCİBÖLÜM Hastanelerve Danışman Hastane Tam teşekküllühastanelerde yapılacak işlemler MADDE 18 –(1) Öğrenci adayları, öğrenciler, atamaları yapılacak memur adayları veEmniyet Teşkilatında çalışan bütün hizmet sınıflarına ait personel, girişraporu ve EK-3’e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporualmak üzere tam teşekküllü hastanelere, öğrenim gördükleri okul veya atandıklarıbirimlerin düzenleyeceği resmi yazı ile müracaat ederler. (2) Adayöğrencilerden ve istihdam edileceklerden istenen giriş raporları EK-1’detanımlanmıştır. Bu rapordaki bütün bölümler tam teşekküllü hastanelertarafından açıklayıcı şekilde doldurulur, boş bırakılamaz. (3) Tam teşekküllühastaneler tarafından düzenlenen, EK-3’e göre son durum ve dilim belirtirsağlık kurulu raporlarında; a) Kişinin kimlikbilgileri, raporun tarih ve sayısı, muayene bulgu ve sonuçları, yapılan laboratuvartetkiklerinin sonuçları, radyolojik inceleme ve görüntüleme yöntemlerininsonuçları, organ ve sistem fonksiyonlarının tespitinde kullanılan fonksiyontespit yöntemlerinin sonuçları açıkça belirtilir. b) Şayet birhastalık varsa; EK-3’teki hastalık branşlarının sınıflandırılmasına görehangi sağlık diliminde olduğu belirtilir. EK-3’teki hastalık branşlarınınsınıflandırılmasında karşılığı bulunan durumlar için uygun olan dilimyazılır, birebir karşılığı olmayan durumlar için bu Yönetmeliğin 21 incimaddesi hükümleri uygulanır. c) Laboratuvar vediğer test yöntemlerinin sonuçları, muayene bulgu ve sonuçları ile teşhis,dilim ve karar arasında çelişki olamaz. Hastalığın tanısı, seyri, muhtemelakıbeti, yapılan ve tavsiye edilen tedavisi, her ihtisas dalına aitbulguları, kişiyi sevk eden kurum tarafından talep edilen bilgilerdoğrultusunda kişinin sağlık durumunu tanımlayan açıklamaları, sağlıkkurulu raporu üzerine detaylıca yazılır. ç) Resmi yazı ileistenen sağlık kurulu raporlarının sonuçları, talepte bulunan birime tamteşekküllü hastane tarafından gönderilir. d) (Ek:RG-29/9/2019-30903)Son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporunun onay kısmında hangibranş hekimlerinin onayının bulunacağı Hastane Sağlık Kurulu veya HastaneYönetimi tarafından belirlenir, kişi hakkında son durum ve dilim belirtirsağlık kurulu raporu düzenlenmesi istenilen hastalıklar veya sakatlıklarile Hastane Sağlık Kurulu tarafından kişide tespit edilecek olan diğerhastalıklar veya sakatlıklar, bu uzmanlık dallarının dışında ise ilgilibranşların uzman hekimlerinin de son durum ve dilim belirtir sağlık kuruluraporunun onay kısmında onaylarının bulunması şarttır. Son durum ve dilimbelirtir sağlık kurulu raporu düzenlenmesi istenilen hastalıklar veyasakatlıklar ile hastalık veya sakatlık olmasa da durum tespiti yapılmasıistenilen branşlar yönünden kişinin sağlam olarak değerlendirilmesidurumunda, ilgili branşların uzman hekimlerinin de son durum ve dilimbelirtir sağlık kurulu raporunun onay kısmında onaylarının bulunmasışarttır. Sağlık Kurulunda bulunan hekimler birbirlerinin yerine kararveremezler. Danışmanhastane MADDE 19 –(1) Tam teşekküllü hastaneler (özel hastaneler ile özel veya vakıfüniversitelerine bağlı hastaneler hariç) danışman hastane olarak kabul edilir.Ancak kişinin daha önce rapor almış olduğu hastane danışman hastane olarakbelirlenemez. (2) Sağlıkkomisyonu, gerektiğinde kişileri danışman hastaneye sevk ederek sağlıkdurumlarının yeniden veya daha detaylı incelenmesini sağlayabilir. Danışmanhastaneler incelemelerini bu Yönetmelik hükümlerine göre yapar. ALTINCIBÖLÜM Çeşitlive Son Hükümler Hastaneye sevkiyapılanların işlemlerinin tamamlattırılması MADDE 20 –(1) Bu Yönetmelik hükümleri doğrultusunda sağlık kurulu raporu aldırılmaküzere sevk edilenler, tebliğ tarihinden itibaren, aynı ilde sevkedilmiş ise en geç bir sonraki mesai günü bitimine kadar, il dışına sevkedilmiş ise en geç üç iş günü içerisinde sevk edildikleri hastaneyemüracaat etmek zorundadırlar. İdarece kabul edilebilir bir mazeretiolmaksızın buna direnen veya geciktirme yoluna gidenler hakkında amirinemrini yapmamaktan disiplin hükümleri uygulanır. Yönetmeliktetam karşılığı bulunmayan hastalıkların durumu MADDE 21 –(1) Giriş raporu veya EK-3’e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kuruluraporu düzenlenmesi aşamasında; kişinin hastalığı, mevcut durumu EK-3’tebelirtilen hastalık branşlarının sınıflandırılmasındaki dilimlerdenhiçbirine uymadığında, sınır vakalarda, hastalığın seyri ve derinliğidikkate alınarak, kişinin mevcut durumuna göre uygun olabilecek en yakındilime, muayeneyi yapan, hastanın sonuçlarını değerlendiren tam teşekküllühastane ilgili uzman doktoru ve sağlık kurulu doktorları karar verir.Sağlık kurulu bu kararı, hastanın hizmet sınıfını ve yapacağı görevibilerek ve değerlendirerek verir. Tam teşekküllü hastane sağlık kurulununuygun gördüğü dilim ve karara göre işlem yapılır. Sağlık kuruluraporları ile ilgili danışmanlık hizmeti MADDE 22 –(1) Daire Başkanlığı; illerdeki poliklinik (tıpta uzmanlık dalı)çeşitliliğinin tespiti için gerekli çalışmayı yapar. Sağlık komisyonu,personelin kendisine ait ya da bakmakla yükümlü olduğu yakınlarına aitsağlık kurulu raporlarını inceleyerek, kişilerin muayene ve tedavilerininyapılabileceği polikliniklerin bulunduğu illeri belirler veya kişilerinhayatını sürdürmesinde kolaylık olan yerler hakkında Personel DairesiBaşkanlığına ve diğer birimlere görüşünü bildirir. (2) Refakat izni,sağlık nedeniyle aylıksız izin veya kanun, yönetmelik ve genelgelerletanımlanan diğer izinler ile genel sağlık mevzuatı ve uygulamalarıylailgili görüş sorulması durumunda; personelin veya bakmakla yükümlü olduğuyakınlarının sağlık kurulu raporları ve diğer evrakları, sağlıkkomisyonunca incelenir ve görüş bildirilir. Geçici silahmuhafazası MADDE 23 –(1) Ruh sağlığı ve hastalıkları yönünden, EK-3’e göre düzenlenmiş son durumve dilim belirtir sağlık kurulu raporu idareye intikal ettiğinde, idarece15 inci madde doğrultusunda işlemler yapılır. (2) EmniyetTeşkilatında, bütün hizmet sınıflarında görev yapan personelden; a) Ruh sağlığı vehastalıklarından dolayı alınmış olan son durum ve dilim belirtir sağlıkkurulu raporunda C, D ve E dilimi sağlık şartlarını taşıdığı tespitedilenlerin zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahlarıgeçici olarak alınıp muhafaza edilir. b) Ruh sağlığı vehastalıklarından dolayı alınmış olan son durum ve dilim belirtir sağlıkkurulu raporunda B dilimi sağlık şartlarını taşıdığı tespit edilenlerinzati demirbaş tabancasının ve üzerine kayıtlı diğer silahlarının muhafazaaltına alınıp alınmayacağı birim amirince değerlendirilir, gerekligörülenlerde zati demirbaş tabancanın ve üzerine kayıtlı diğer silahlarınmuhafazası yapılır. Bu değerlendirmede kişinin sosyalliği (iş ortamınauyumu ve kişiler arası ilişkileri) ve/veya işlevselliği (çalışma gücü veverimi) ile varsa psikolog veya hekim görüşleri dikkate alınır. c) Zati demirbaştabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları geçici olarak muhafaza altınaalınan personelin, EK-3’e göre düzenlenmiş olan son durum ve dilim belirtirsağlık kurulu raporları ve tüm sağlık dosyası Daire Başkanlığınagönderilir. Sağlık komisyonu tarafından, silah iadesinin uygun olduğunadair görüş gelmeden ilgilinin zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlıdiğer silahları iade edilemez. (3) EmniyetTeşkilatında, bütün hizmet sınıflarında görev yapan personelin; a) Ruh sağlığı vehastalıkları yönünden B, C, D ve E dilimlerine girdiğine dair tespitbulunmasa veya psikiyatrik tanılı rapor olmasa dahi; intihar girişimi,kendisine veya çevresine zarar verebileceği yönünde tehdit ve eylemlerdebulunma gibi acil ve/veya adli durumlarda ilgilinin zati demirbaş tabancasıve üzerine kayıtlı diğer silahları birim amirince veya olaya müdahale edenemniyet birimlerince geçici olarak alınıp muhafaza edilir. Bu durumdakipersonel, birim amiri tarafından tam teşekküllü hastanelere sevk edilir. Bupersonele ruh sağlığı ve hastalıkları yönünden son durum ve dilim belirtirsağlık kurulu raporu aldırılır. b) Psikolog ile görüşmesi/görüştürülmesineticesinde, psikoloğun uygun görüşüyle de ilgilinin zati demirbaştabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları birim amirince geçici olarakalınıp muhafaza edilir. Bu durumdaki personel, birim amiri tarafından tamteşekküllü hastanelere sevk edilir. Bu personele ruh sağlığı vehastalıkları yönünden son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporualdırılır. c) Son durum vedilim belirtir sağlık kurulu raporları ve tüm sağlık dosyası DaireBaşkanlığına gönderilir. Sağlık komisyonu tarafından, silah iadesinin uygunolduğuna dair görüş gelmeden ilgilinin zati demirbaş tabancası ve üzerinekayıtlı diğer silahları iade edilemez. (4) Tek hekim veyasağlık kurulunca düzenlenmiş, psikiyatrik tanılı istirahat raporları birimamirine ulaştığında, usule ve fenne uygunluğu yönünden incelenir, gerekligörülenler, istirahat bitiminde, son durum ve dilim belirtir sağlık kuruluraporu aldırılmak üzere tam teşekküllü hastanelere sevk edilir. Bu süreçtepersonelin zati demirbaş tabancasının ve üzerine kayıtlı diğer silahlarınınmuhafaza altına alınıp alınmayacağı birim amirince değerlendirilir. Budeğerlendirmede kişinin sosyalliği (iş ortamına uyumu ve kişiler arasıilişkileri) ve/veya işlevselliği (çalışma gücü ve verimi) ile varsapsikolog veya hekim görüşleri dikkate alınır. (5) Zati demirbaştabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları muhafaza altına alınanpersonel, sağlık durumlarıyla ilgili yapılacak işlemler sonuçlanıncayakadar faal olmayan görevlerde sivil olarak çalıştırılır. (6) 4/12/2004 tarihlive 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununda yer alan el koymaya ilişkinhususlar saklıdır. Çarşı vemahalle bekçilerinin sağlık durumlarının değerlendirilmesi MADDE 24 –(1) Çarşı ve mahalle bekçisi adayları; Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelinokullara girişlerinde olduğu gibi A dilimi sağlık şartlarına uygun olmakzorundadır ve bu adayların giriş raporlarında A dilimi sağlık şartlarınauygunluk aranır. (2) Çarşı vemahalle bekçilerinin Devlet memuru olarak atamaları yapıldıktan sonra,sağlık yönünden çalışma koşullarının belirlenmesinde, malullüklerinde vesağlıkla ilgili diğer durumlarında bu Yönetmeliğin polis memurları içinbelirlediği hükümler uygulanır. (3) Sağlık kuruluraporuna göre; a) A, B ve Cdilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenler, çarşı ve mahallebekçisi olarak çalışmaya devam ederler. b) D dilimi sağlıkşartlarını taşıdıkları tespit edilenler Emniyet Hizmetleri Sınıfındaçalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve sağlıkdosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte, maluliyet veya hizmetsınıfı değişikliği yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal GüvenlikKurumuna gönderilir. c) E dilimi sağlıkşartlarını taşıdıkları tespit edilenler hiçbir hizmet sınıfındaçalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve sağlıkdosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte maluliyet yönündengerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir. Sınavkomisyonlarında doktor görevlendirilmesi MADDE 25 –(1) Sınav komisyonlarında, doktor ve psikolog (veya rehberlik ve psikolojikdanışmanlık bölümü mezunu psikolojik danışman) komisyon üyesi olarak görevalır. Doktor, değerlendirmelerini anamnez ve fizik muayene çerçevesinde buYönetmelik hükümlerine göre yapar. (2) Her aday için,sağlık bilgi formu doldurtulur ve sınav komisyonu üyesi olarakgörevlendirilen doktor bu formu değerlendirir ve onaylar. Sağlıkkomisyonunun kuruluşu, görevleri ve yetkileri MADDE 26 – (1)Sağlık komisyonu; a) Daire Başkanınabağlı olarak görev yapmak üzere, Daire Başkanının teklifi ve Genel Müdürünonayı ile kurulur. Hekimlerden ve diş hekimlerinden oluşur. b) Üyeleriarasından bir hekim, Daire Başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ilesağlık komisyonu başkanı olarak belirlenir ve sağlık komisyonu bu hekiminbaşkanlığında toplanır. c) En az üç üyedenoluşur ve sağlık komisyonuna en fazla iki diş hekimi katılabilir. (2) Sağlıkkomisyonu; a) Öğrenciadayları, öğrenciler, memur adayları, Emniyet Teşkilatında çalışan bütünhizmet sınıflarına ait personel ve bu personelin bakmakla yükümlü olduğuyakınları ile ilgili, b) Öğrenciadaylarının, öğrencilerin, memur adaylarının ve Emniyet Teşkilatındaçalışan bütün hizmet sınıflarına ait personelin sağlık durumlarıyla veçalışma koşullarıyla ilgili, c) Daire Başkanlığınagelen görüş talepleri ile ilgili, bu Yönetmelikhükümleri ve bu Yönetmelik dışındaki sağlık mevzuatı ve uygulamalarıçerçevesinde görüş bildirmeye, karar vermeye yetkili ve görevlidir. (3) Sağlıkkomisyonu; a) Öğrenciadaylarını, öğrencileri, memur adaylarını ve Emniyet Teşkilatında çalışanbütün hizmet sınıflarına ait personeli il içi ve il dışındaki tamteşekküllü hastanelere sevk etmekle, değerlendirilmek üzere DaireBaşkanlığına çağırmakla, b) Eksiklik veya yanlışlığıolan sağlık raporlarını iade etmekle ve sağlık dosyasının gereği olan diğerişlemleri yapmakla, c) Bu Yönetmeliğinve bu Yönetmelik dışındaki sağlık mevzuatının/uygulamaların geliştirilmesi,güncellenmesi veya bu alanda yeni düzenlemelerin yapılması için gerekençalışmaları yapmakla ve yapılan çalışmalara katkı sağlamakla, ç) Sağlıkmevzuatıyla ilgili ve bu mevzuatta oluşan değişikliklerle ilgili gereklideğerlendirmeleri yapmakla ve emniyet teşkilatına duyurmakla, yetkili vegörevlidir. Emniyet Teşkilatındagörevlendirilen pilotların ve işçilerin sağlık durumlarınındeğerlendirilmesi MADDE 27 –(1) (Değişik:RG-29/9/2019-30903) Emniyet Teşkilatında çalışacakbütün hizmet sınıflarına ait personelin göreve başlayabilmeleri için buYönetmelik hükümleri gereği aldırılan giriş raporu, Emniyet Teşkilatındagörevlendirilecek olan uçuş personeline aldırılmaz. Uçuş personelininkendileri için tanımlanmış olan mevzuata uygun şekilde düzenlenen güncelsağlık sertifikasına sahip olmaları yeterlidir. İlgili mevzuatındatanımlanan sıklıkta sağlık sertifikasının güncellenmesi şartıylagörevlerinde çalışırlar. Maluliyet gerektirecek sakatlıklara veyayaralanmalara maruz kalmaları durumunda, 16 ncı ve 17 nci maddelerdetanımlanan kendi hizmet sınıflarına ilişkin hükümlere tabidirler. (2) EmniyetTeşkilatında çalışacak bütün hizmet sınıflarına ait personelin görevebaşlayabilmeleri için, bu Yönetmelik hükümleri gereği aldırılan “girişraporu” , Emniyet Teşkilatında görevlendirilecek olan işçilere aldırılmaz.İşçilerin işe giriş muayeneleri, çalışma hayatındaki sağlık kontrolleri,sağlık nedenli maluliyetleri, iş sağlığı ve güvenliği kapsamındagörevlendirilmiş olan iş yeri hekimi tarafından güncel mevzuata uygunşekilde yapılır. Yürürlüktenkaldırılan yönetmelik MADDE 28 –(1) 4/8/2003 tarihli ve 25189 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan EmniyetTeşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Devam edensağlık işlemleri ve daha önce vazife malullüğüne karar verilenlerin durumu GEÇİCİ MADDE 1– (1) Devam etmekte olan tüm sağlık işlemleri bu Yönetmelik hükümlerinegöre yürütülür. Ayrıca bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önceyürürlükte bulunan mevzuatta belirtilen sağlık şartlarına ya da hastalık vesakatlıklara sahip olması nedeniyle vazife malullüğüne karar verilmişpersonelin kendi talebi olmadıkça vazife malullüğü ve çalışma durumlarındadeğişiklik yapılmaz. Yürürlük MADDE 29 –(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 30 –(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür. Ekleriiçin tıklayınız. |